Mijn favorieten

Zoek hier in Land van Maas en Waal

Generic filters
Exact matches only

B2B partner pagina

Ontwikkelingen in een bezongen regio

Ontwikkelingen in het Land van Maas en Waal

Het Land van Maas en Waal is volop in beweging. Een regio kan niet voldoende groeien als het aanbod niet ook voldoende meegroeit. Alleen investeren in marketing is bij lange na niet voldoende. Gelukkig nemen de ontwikkelingen van de afgelopen jaren een flinke sprong naar voren. Van het maken van plannen naar de uitvoering er van. Er zijn verschillende voorbeelden te noemen.  Samen profiteren en genieten wij daar als inwoners en bedrijven van. Daarnaast is er in opdracht van de gemeente West Maas en Waal een toeristisch recreatief beeldmerk ontwikkeld voor de promotie van het streekmerk.

Een paar voorbeelden van ontwikkelingen in de regio:

Moeke Mooren

Joep van Gruijthuijsen is hard bezig om Moeke Mooren om te toveren tot een mooi restaurant met de allure van de Korenmolen. De Korenmolen zelf wordt omgetoverd tot een prachtig pannenkoekenrestaurant. 

Buitengoed Ruysbos

Rob Ansen heeft met zijn familie een privebos aan de Zuidweg omgetoverd tot Buitengoed Ruysbos: Een groeps-
accommodatie met daaromheen meerdere comfortabele safaritenten.

Bloemenpark Appeltern

De ambitie van Ben van Ooijen met zijn team is om Bloemenpark Appeltern gereed te maken voor een nieuwe toekomst. Een toekomst waar ook ruimte is voor een vakantiepark als onderdeel van Bloemenpark Appeltern.

Streekpromotie Land van Maas en Waal

In het jaarprogramma van Bureau Toerisme Land van Maas en Waal wordt ook dit jaar aandacht besteed aan versterking van de regiopromotie. Bureau Toerisme Land van Maas en Waal zet zich in voor kennis, ontwikkeling, informatie en marketing voor het authentieke Land van Maas en Waal.

De regiopromotie is een samenwerking met het bedrijfsleven en gemeenten en kan daardoor geïntegreerd worden in de regionale en landelijke promotie. Een goed voorbeeld is de directe doorverwijzing van landvanmaasenwaal.nl naar de regionale websites van de Betuwe, Bommelerwaard en het Rijk van Nijmegen. Maar dit zal ook steeds meer vorm krijgen in marketingactiviteiten. Zo heeft de organisatie ervoor gekozen om de regiomerken mee te nemen in de gebiedsgerichte aanpak van de campagne ‘Gelderland levert mooie streken’ .

In het seizoen 2021 heeft dit geresulteerd in een grote huis-aan-huis promotie met een bereik van maar liefst 450.000 huishoudens, in diverse merchandise producten en in de eerste vrachtwagens met reclame voor de Betuwe en Bommelerwaard. Inmiddels is ook de vrachtwagenreclame voor Land van Maas en Waal in voorbereiding voor vele promotiekilometers door heel Nederland.

Nieuws

In het komende seizoen zullen er ook voor Land van Maas en Waal weer extra activiteiten bijkomen. Een greep uit de activiteiten die in voorbereiding zijn:

3-daagse Bloesemroute

Het Land van Maas en Waal staat vol fruitbomen die in het voorjaar in bloei staan. De 3-daagse Bloesemroute heeft een aparte etappe voor het Land van Maas en Waal.

Streekproductenmerk

De rivierklei zorgt voor vruchtbare grond in het Land van Maas en Waal. Met een speciaal streekproductenmerk zijn de beste ambachtelijke producten van Maas en Waalse bodem verzameld onder één naam.

Huis-aan-huis promotie

Ook in 2022 worden minimaal 50.000 stuks huis-aan-huis verspreid in geselecteerde delen van Utrecht, Brabant, Zuid-Holland en Gelderland.

Communicatiekracht en boekbaar aanbod

Met de integrale aanpak van de streekmerken ontstaat een enorme uitbreiding van het bereik en de communicatiekracht. Daarbij zet Bureau Land van Maas en Waal ook in op het creëren en zichtbaar maken van boekbaar aanbod. Bedrijven in de regio zuidwest Gelderland zullen komend jaar nog meer ondersteund worden op het gebied van het aansluiten van aanbod op de landelijke campagnes.

Binnen de aanpak van de promotie van Land van Maas en Waal worden ook hierin de krachten gebundeld. Zo heeft gemeente West Maas en Waal het initiatief genomen om een arrangementenmodule toe te voegen aan Landvanmaasenwaal.nl. Uiteindelijk ligt de kracht van deze aanpak in de verbinding van alle onderdelen waardoor streek-, regionale en landelijke inzet op elkaar zijn ingespeeld.

Meedoen voor je streek, profiteren van landelijke promotie

Een groot voordeel dat voor de bedrijven ontstaat, is dat deelname aan de streekpromotie versterkt wordt met al deze extra lagen van promotie en activiteiten. Dat maakt een basisbijdrage van 60 euro per jaar meer dan de moeite waard.

Meer informatie en deelnemen

Beeldmerk Land van Maas en Waal

In opdracht van de gemeente West Maas en Waal is er een toeristisch recreatief beeldmerk ontwikkeld voor het Land van Maas en Waal, in samenwerking met recreatieve ondernemers. Het beeldmerk kan flexibel ingezet worden voor de promotie en marketing van het streekmerk. Een beeldmerk met bijbehorende huisstijlkleuren en lettertypen helpt bij het consistent laden van de streek Land van Maas en Waal. Het ondersteunt de herkenning en marketing van het merk.

Pas het beeldmerk toe

Het ontwikkelde toeristisch recreatieve beeldmerk voor het Land van Maas en Waal heeft een duidelijke relatie met de uitstraling van het Land van Maas en Waal: een prachtige plek om de natuur te beleven en veelzijdige recreatie te ontdekken, om op avontuur te gaan en om tot rust te komen. Er zijn 3 varianten van het beeldmerk beschikbaar:

Onderstaand een aantal voorbeelden ter inspiratie waarop het beeldmerk gebruikt kan worden:

       

Gebruik het beeldmerk ook!

Download de logoset hier

Alle uitingen waarop het beeldmerk wordt gebruikt moeten als conceptontwerp worden voorgelegd aan Bureau Toerisme Land van Maas en Waal via info@landvanmaasenwaal.nl. Kijk voor meer informatie en inspiratie in de stijlgids:

Over ons

Bureau Toerisme Land van Maas en Waal is een onderdeel van Stichting Bureau Toerisme, een organisatie die zich inzet voor de ontwikkeling van toerisme op het vlak van kennis, ontwikkeling, informatie en marketing in het gehele Rivierengebied. Ook buiten de provinciegrenzen.